Brev:
Pludselig ændret adfærd
14. april 2011
Alder:
15 mdr.
Pludselig ændret adfærd
Hej Helen
Tak for en rigtig god brevkasse.
Jeg har en datter på 15 mdr. der generelt er glad og trives godt, men inden for den sidste uges tid er det ændret.
Hun fik MFR vaccinen for lidt over en uge siden, men de sidste 5 dage er hun begyndt at blive pylret, når hun blev passet i løbet af dagen. Børnepasseren forklarer at der ingenting skal til før hun bliver sur og ked af det og hun sover også længere end hun plejer. Hun virker træt og sulten, men spiser ikke særlig meget. Når hun er syg spiser hun som regel aldrig, så går og tænker på om hun kan fejle noget eller om det virkelig kan være MFR vaccinen der allerede nogle dage efter påvirker hende.
Når vi kommer hjem er hun pylret i begyndelsen, men når vi så har leget lidt bliver hun sig selv igen og er i rigtig godt humør - indtil hun skal i seng. Vi har nu også problemer med at få hende til at sove, hvilket vi aldrig har haft og siden hun var 9 mdr. har hun sovet i sin egen seng. De sidste 5 dage har hun skreget når hun nærmede sig sengen og jeg har derfor taget hende ind i vores seng, hvor hun er faldet i søvn sammen med mig, hvilket kun har taget 2 min. Hun er derefter blevet lagt ind i sin egen seng, men kl. 1.00 er hun vågnet op og kan ikke falde i søvn før hun ligger tæt på os igen. Og når hun kommer ind til os sover hun helt igennem resten af natten.
Jeg ved ikke om det har noget at gøre med vaccinen men det er efter vaccinen det er startet. Ellers er der ikke sket nogle ændringer i hendes liv - heller ikke i forhold til nye ting hun kan mestre og hun har ikke feber. Jeg kan heller ikke se nye tænder der skulle være på vej.
Har du nogen ide om hvad baggrunden kan være og ideer til hvordan vi kan håndtere det? Min kæreste synes ikke det er den bedste ide, at hun kommer ind i sengen om natten og at hun falder i søvn hos mig, men jeg kan ikke bære hun virker så utryg og derudover har hun aldrig det behov medmindre hun er syg. Dertil skal siges, at hun om natten kravler så tæt ind til mig som hun kan, hvilket hun heller ikke plejer - heller ikke når hun er syg. Så derfor vil jeg høre dig, hvad du tænker.
Kærlig hilsen
T