Brev:
Amning vs. sødmælk
13. april 2011
Alder:
7 mdr.
Amning vs. sødmælk
Hej Helen,
- Tak for dine mange gode svar på mine spørgsmål, her kommer et mere.
Vi har i min mødregruppe forskellige opfattelser af hvor meget de små skal ammes og hvor meget sødmælk de skal have nu. Alle børn i gruppen har nogenlunde samme alder, og er fra samme måned.
Jeg ammer stadig ca. 4 gange om dagen, det samme gør en af de andre i gruppen, men vi er begyndt at være helt "flove" over det, da de andre tre slet ikke ammer i løbet af dagen og er nede på 1-2 gange i døgnet - og de giver heller ikke en flaske med erstatning.
Men, kan det virkelig passe at de kan klare sig uden ret meget mælk allerede?
Så er der også det med sødmælk. Jeg er den eneste der stadig laver grød og mos med erstatning. De andre bruger allesammen sødmælk. Jeg har slet ikke tænkt over det før, men her får hun altså kun sødmælk af kop, men det ville da være smart hvis jeg bare kan lave det på sødmælk.
Vi har haft mange forskellige sundhedsplejersker pga. sygdom.
Med venlig hilsen