Brev:
Væk med amning om natten og måske også lidt om dagen
11. april 2011
Alder:
9 mdr.
Væk med amning om natten og måske også lidt om dagen
Hej Helen:0)
Ja, så er vi her igen...
Jeg vil høre, om du kan hjælpe med, hvordan jeg kommer af med amningen om natten og måske også om dagen.
Jeg vil stadig gerne amme ca. 2mdr endnu, men så heller ikke længere, da jeg er gravid og er sat til oktober og jeg vil gerne lige have mine bryster lidt for mig selv og så selvfølgelig fordi min datter skal være helt ovre amningen, så der ikke bliver noget, når der kommer en lille ny.
Min datter er 9mdr og skal starte i dagpleje d. 27 april. Vi er desværre ikke kommet så lang med at stoppe alle de amninger, hun får. Hun ammes kl. ca. 19.30, kl. 23-24, kl. 3-5, kl. 8.30-9 når hun skal have sin formiddagslur og til sin middagslur.
Grunden (der er vist ikke en grund andet end moderen...), ja hun døjede jo med ørerne og har nu fået dræn og det går rigtig godt, hun er blevet en rigtig glad pige:0) Da hun døjede blev amningerne sat op og nu er hun virkelig afhængig. Hun falder ofte i søvn, når hun ammes.
- Hvad er så bedst, at prøve at stoppe med amningerne om dagen eller om natten?
- Hvis det er om dagen, skal jeg så starte med en (hun er mest afhængig af amningen inden formiddagsluren) eller tage dem begge to?
- Kan jeg nå at stoppe inden dagpleje eller hvad gør jeg så gøre? Skal de give hende flaske? (jeg kan godt give hende flaske, men vi har ikke så meget held med, at der er andre, der kan, måske lidt af gangen)
- Hvis det skal være om natten, skal det så være en kold tyrker eller bare en af de 2 amninger?
- Hvis det kun er den ene, hvordan ved hun så hvornår det er ok, at få noget at spise om natten?
- Lige en ting til, ved du hvordan det kan være, at hun altid vågner efter en halv time, når hun er blevet puttet til natten? Så skal jeg enten holde hende i hånden til hun sover igen, eller hvis hun er helt vågen tage hende op og sidde med hende til hun falder hen, da hun ellers bliver rigtig ked af det.
Jeg håber, at du kan hjælpe os:0)
Mange hilsner fra
Anja