Brev:
Mad og flasker
11. april 2011
Alder:
6 mdr.
Mad og flasker
Hej Helen.
Jeg har nu fulgt din plan vedr flaske og grød. Nu får Merle også flaske kl. 12 midnat i søvne og tilbydes flaske før hver lur, ligesom i din plan. Men jeg oplever det fuldstændig tager appetitten til hendes grød, både morgenmad og middagsmad. Hun spiser kun 3-4 skefulde. Endvidere drikker hun kun lidt midnat fx. kun knap 100ml mme og det samme oplever jeg efter lidt morgenmad at hun kun tager meget lidt og så slet ikke har appetit til frokost.
Hun får et meget lille mellemmåltid lige efter hun kommer op efter 1. lur, det er fx. en kvart banan eller anden frugtmos. Hun er også for træt til frokost efter to timer, kan ikke trække hende længere end 2 timer, så er hun træt igen. Hvad gør jeg? Hvornår må jeg begynde at slippe flaskerne? Hun er nu 6 mdr. og 3 uger. Vores dag er således
6.30 vågner og får havregrød med frugttopping + vand til
8.00 flaske og lur
9.30 vågner og får lidt frugt + vand til
11.00 frokost med kartoffelmos, øllebrød eller fuldkornsgrød med topping, kartoffelmosen med kød. + vand til
11.30 flaske og puttes til lur.
14-14.30 frugtmos og vand
16.30 flaske og puttes til lur
18.00 aftensmad, kartoffelmos med grøntsager og kød + vand
20.00 flaske og puttes for natten
24 flaske
Kærlig hilsen
Maiken