Brev:
Kan ikke lide andre bærer hende
11. april 2011
Alder:
8 mdr.
Kan ikke lide andre bærer hende
Kære Helen.
Jeg skriver til dig fordi jeg er meget frustreret og simpelthen ikke kan lure, hvad jeg skal gøre mht vores datter, som bare ikke være sidde ved andre eller have at andre rør hende.
Hun er altid super glad og utrolig nem og harmonisk og stortrives her hjemme.
Når vi er sammen med andre mennesker som jo så gerne vil have fingrene i hende bliver hun dybt ulykkelig, hvis de gerne vil prøve at holde hende - så snart hun kommer over i armene på dem bliver hun så ked, men så snart hun er tilbage i mine eller sin fars arme er hun glad igen og basker med armene og pludrer. Hun vil rigtig gerne smile til folk, pludre med dem og tage imod legetøj fra dem, men de må ikke røre hende - rør de hendes hånd trækker hun den til sig.
Jeg er meget i tvivl om hvordan vi skal takle det for at fremme at hun kan være hos andre, som hun i øvrigt har set rigtig mange gange før (bedsteforældre fx). Folk vil jo så gerne have fingrene i hende og have et godt forhold til hende, men det er svært når hun ikke tillader det. Skal vi undgå at hun kommer over til andre? skal vi prøve, men tage hende tilbage så snart hun gør antræk til at blive ked? eller skal vi lade hende være ked og se om det går over?
Jeg synes det er så synd for bedsteforældrene og det gør det jo også utrolig svært for os at få hende passet ude.
Hun er også startet i dagpleje (det med at være bange for andre startede lang tid før hun startede i dagpleje). De første to uger baskede hun med armene, smilte og var super interesseret i de andre børn når jeg afleverede hende til dagplejemor. Nu er det vendt til at hun er bundulykkelig så snart hun ser dagplejemor og det gør bare SÅ ondt at aflevere.
Jeg er der max 5 min og dp siger det går hurtigt over (men jeg kan høre hun græder når jeg er gået og sætter regnslag over over barnevognen og kører den ind i deres skur). Dp siger hun er super opmærksom og spiser godt i dagplejen og at det går fint og jeg ikke er for lang tid om at slippe hende om morgenen.
Hvad gør jeg/vi?
Hvad gør vi?