Brev:
Sidde på en stol ved barnet
8. april 2011
Alder:
13 mdr.
Sidde på en stol ved barnet
Hej Igen
Vil blot sige tak for dit hurtige og meget brugbare svar. Jeg har læst din bog vedrørende søvn, og er meget tilhænger af dine principper. Vi vil helt klart bruge dit råd om lidt godnatgrød, da vores datter er begyndt og spise selv og jeg tiltider er i tvivl om hun har spist nok om aftenen, til en hel nat. Vi prioriterer begge kærlighed og kram højt, og tænker meget på at tanke hende op hver gang hun søger kontakt.
Det hele omkring natputningen blev også ødelagt af at faderen syntes hun skal have lov til at græde sig selv i søvn, fordi hun bare skal lære det. Dette forstår hun overhovedet ikke og blev så ulykkelig at hun endte med at kaste op af det. Jeg har ingen forventning om at putning ikke må tage tid, hvilket min mand har. Jeg føler jeg er den slappe og eftergivende tiltider.
Jeg prøvede at sidde mig på en stol i døråbningen med en bog i går, mens hun selv puslede rundt i sengen, dog kom hovedet ofte op for lige at se om jeg stadig var der. Hun faldt selv i søvn uden gråd, vågnede dog kort efter et par gange. Men her var det nok jeg sagde schhh...
Kan dette være en metode vi bruger et stykke tid? så kan je evt flytte stolen lidt længere væk om en uges tid. jeg prøvede det med inspiration fra din "stryge tøj" metode. Mht puttetidspunkt tror jeg vi har ventet til hun var overtræt. I går puttede vi hende 19.15 hvilket fungerede langt bedre ( andre gange er den blevet 19.45-20
Mange hilsner