Brev:
Søvn i løbet af dagen - 4 mdr.
8. april 2011
Alder:
4 mdr.
Søvn i løbet af dagen - 4 mdr.
Hej Helen,
Min søn er nu blevet 4 måneder. På det seneste er han begyndt at sove dårligere i løbet af dagen. Førhen sov han ca. 2-3 timer om formiddagen og det samme om eftermiddagen.
Problemet i øjeblikket er, at han vågner igen efter ca. 20-30 min. Han græder og er svær at trøste. Ofte er jeg nødt til at tage ham op fra barnevognen for at trøste. Dette kan ske op til mange gange i løbet af både formiddagen samt eftermiddagen.
Hvordan kan jeg hjælpe ham til at få en bedre søvn i løbet af dagen?
Jeg kan dog fortælle dig, at han sover rimeligt om natten, jeg er oppe for at amme ham 1-2 gange. Han bliver ammet fuldt ud. Vi er endnu ikke begyndt på grød og mos.
Førhen fik han lov til at falde i søvn ved mit bryst efter et måltid, hvorefter han blev lagt i barnevognen for at sove. Den sidste uge har jeg ændret taktik - når han viser træthedstegn, spiser han, bøvser og bliver derefter puttet. Ofte ligger han vågen og skal så selv falde i søvn.
Håber du har et par gode råd, så min søn kan komme til at sove bedre i løbet af dagen. For i øjeblikket er det en ond cirkel, hvor han hurtigt bliver overtræt.
Med venlig hilsen
En mor...