Brev:
Søvnproblem - 13 mdr.
6. april 2011
Alder:
13 mdr.
Søvnproblem - 13 mdr.
Hej Helen
Jeg er ny i dette forum, så her kommer lidt om vores familie. Far og mor og lille Alberte, derudover to tvillinge storebrødre på 8 år, der kommer hver anden weekend.
Jeg skriver fordi vi har brug for nogle gode råd ang. søvn og putning. Alberte er 13 mån gammel og en meget aktiv og glad pige. hun har siden hun var 6 mån gået i dagpleje, da jeg studerer og skulle tilbage til mit studie.
Vi har været igennem et længere sygdomsforløb med mange øreproblemer og refluks. Derfor har vi haft få stabile og gode perioder. Vi er dog på den anden side nu, og har fået dræn i ørerne og refluksen er under behandling.
Af temperament er hun utrolig viljefast allerede og kan/vil selv!!!
Efter alt dette sygdom er vi nået til et punkt hvor hun kun vil falde i søvn, hvis mor står ved siden af sengen, det samme gælder om natten når hun vågner. Hvad skal vi gøre?
Hvis hun får lov at græde/brokke sig lidt får hun gasset sig selv helt op, og har meget svært ved igen at falde til ro. Derfor er det ikke meget søvn v får og aftnerne går med putningen.
Hun har altid haft meget faste rytmer og rutiner, og har været tidlig til mange ting rent udviklingsmæssigt. Jeg har brug for noget at støtte mig til, da jeg føler vi prøver lidt af hvert.
Hun har aldrig sovet en hel nat, og har endnu ikke prøvet at sove ude.
Hilsen de trætte forældre