Brev:
Mongolpletter
9. juli 2003
Alder:
1 mdr.
Mongolpletter
Vi har fået en dejlig lille datter. Hun har omkring 2 uger efter fødslen udviklet en ca. femkrone stor mongolplet mellem nates lige under lænden.
Vi har fire spørgsmål vedr. denne mongolplet
1) Er det normalt, at man udvikler dem efter at man er født, som i hendes tilælde ca. 14 dage gammel?
2) Forsvinder mongolpletter helt igen eller er de blivende?
3) Hvad er eller består en mongolplet helt nøjagtig af og hvorfor fødes mongolbørn også med disse, de har jo ikke mere teint end andre?
4) Skal børn med mongolpletter have D-vitamin dråber i længere tid end andre børn?