Brev:
Kan jeg sløfte de to amninger?
19. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Kan jeg sløfte de to amninger?
Hej Helen.
Først lige en update.
Vi har jo bakset noget med vores lille drengs søvnmønster.
Efter en periode hvor vi (efter din anvisning) kortede hans lure ned til hhv. 45 min og 1 1/2 time, og lagde xtra vægt på at han også tog dem i sin egen seng, oplevede vi pludselig en aften at han sov i egen seng uden afbrydelser fra putning 20.30 til 05.00 næste morgen HURRA!
Han bakser pt. med tandfrembrud og arbejder meget med sin motorik, så lige nu går det ikke lige så storartet men vi har lige set lyset lidt og det er så fantastisk at vide at det går i den rigtige retning :)
Tak for hjælpen på det område :))
Jeg tror at vi er nået dertil hvor vi skal lukke luften ud af den (efterhånden ret slatne) ballon der hedder amning.
Jeg har (efter din vejledning) tilbudt ham brystet morgen og aften og nogle gange tager han en lille tår, andre gange en større, men han skal helst sove imens og jeg synes det er ret besværligt at snige mælk i ham på den måde (især når han sover i tremmesengen).
Jeg sender dig lige en plan over dagen og så må du rigtig gerne byde ind hvis du synes der er steder vi ku optimere.
Morgenamning ca 05.00
Morgen: vågner ml 07.00 og 08.00 og får havregrød lavet på 2 dl sødmælk, 1 dl havregryn og et revet æble.
Hertil sødmælk i kop (drikker gerne en hel kop)
Eftermiddag: 09.30-10.00 frugtgrød m. Jerntilskud og et stykke frugt at gnave i, vand af kop
10/11-11/12 lur
Frokost: 12.00 grøntsagsmos med kød, en halv skive rugbrød (foretrukken pålæg: smøreost eller leverpostej) agurk, peberfrugt, gulerod at tygge på. Mælk i kop
14.00 lur
Snack: ca. 16.00. En lille portion grød af forskellig slags lavet på mælk
Aftensmad. ca. 18.00 vores mad fx. boller i karry/lasagne/spaghetti bolognese (utroligt så meget man pludseligt kan finde på med hakket kød) noget at tygge på (fx en gulerod) og mælk i kop.
Gøres klar til nat og puttes ml 20 og 21
Natteamning ca 23.
Tror du vi, nu hvor han er blevet 10 måneder og drikker så meget mælk, kan sløjfe de to amninger? (han savner dem ikke) og skal jeg til at gi mindre mos fx. til frokost og mere rugbrød?
Han er en god spiser og vil gerne selv. Jeg kan mærke at han langt hellere vil spise selv fremfor at blive maddet.
Lige her på falderebet. Han kan ikke lide fisk. Jeg giver ham ofte tun, makrel og sildepostej og spiser det selv gladeligt til frokost (jeg elsker fisk) men han vil ikke have det.
Jeg har også lavet både torsk og laks til aftensmad men han genkender straks at det er fisk og lukker munden fast i.
Forleden dag lavede vi så rejer med en kæmpe bunke hvidløg (12 fed) som drys til en suppe og DEM ville han rigtig gerne have
Tæller rejer som fisk?
Ja det var lige 1000 madspørgsmål herfra.
Glæder mig til at læse dit svar.
Kærlig hilsen
Nanna