Brev:
Pludselig manglende interesse for skemad
16. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Pludselig manglende interesse for skemad
Hej Helen
Tak for dine tidligere meget brugbare svar på mine spørgsmål. Der bliver imidlertid ved med at dukke flere op =)
Min datter bliver i dag 6 måneder og vi har været igang med skemad siden hun blev 4 måneder. Det er hidtid gået rigtig godt og hun har vist stor interesse for maden og spist ca. 1 dl grød/mos to gange dagligt. Den sidste uges tid vil hun pludselig ikke spise andet end et par skefulde hverken morgen, middag eller aften. Jeg kører stadig efter den rytme du har foreslået til et barn på 6 måneder, så jeg tror ikke det er fordi hun ikke er sulten når vi tilbyder maden.
Jeg tilbyder hende selvfølgelig stadig skemad de 3 gange dagligt selvom hun ikke gider at spise ret meget. Hun virker stadig utrolig interesseret i det vi spiser. Hvad kan denne ændring skyldes og kan jeg gøre noget for at komme ud af den nye dårlige rytme?
Jeg har et spørgsmål mere, men det får du i næste "brev".
Med venlig hilsen
Den fortvivlede mor