Brev:
Grød, græder pludselig under måltidet
16. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Grød, græder pludselig under måltidet
Kære Helen
Nu har jeg endelig meldt mig og der skal nok komme en del breve fra mig tror jeg.
Mit første spørgsmål handler om grød.
Min søn blev introduceret for grød første gang da han var 4 måneder og en uge gammel i samråd med sundhedsplejersken.
Han virker klar til det. Han er interesseret i vores mad, han griber ud efter skeen og åbner munden velvilligt.
Vi har prøvet at give ham nogle smagsprøver i starten og vi har prøvet selv at lade ham bestemme hvornår han ikke vil have mere. Står det til ham kan han spise ret mange teskefulde. Vores problem er at efter lidt tid går det galt. Meget galt..
Pludselig bliver han meget ked af det, faktisk hysterisk og det er meget svært at trøste ham. Han har fået bryst som det eneste der virker efterfølgende og det er det samme der sker hver evig eneste gang.
Det har så resulteret i at vi ikke har givet ham grød hver dag. Vi har været meget i tvivl om det betød at han ikke var klar til det og derfor har vi engang imellem givet ham en pause på en til tre dage.
Men jeg syntes han virker klar. Han sover ikke igennem om natten og han rækker armene ud efter alt hvad jeg putter i munden og han vil gerne drikke af min vandflaske osv. Men hvorfor bliver han så, så ked af det?
Vi har prøvet at give ham grød når han ikke var for sulten, prøvet når han var meget sulten, prøvet når vi også spiser, når vi ikke spiser, på forskellige tidspunkter af dagen men det er det samme hver gang. Efter han har spist lidt bliver han pludselig utrøstelig. Han virker ok imens han får grøden ja nogle gange har han smilet og grint lidt. Det er meget forvirrende og jeg er i tvivl om jeg skal droppe grøden helt og vente med at introducere den for ham til han fylder 6 måneder eller syntes du vi skal fortsætte?
Hvilket tidspunkt på dagen syntes du er bedst og har du en eller anden ide om en god måde man kunne gøre det på? Eller skal vi vente til han bliver seks måneder og så forsøge igen?
Dette var så mit første brev og der kommer nok meget snart flere. Ser frem til at læse dit svar og mange tak for en fantastisk brevkasse!
Kærlig hilsen
Ina-Marie