Brev:
Vil ikke spise forskelligt mad
14. marts 2011
Alder:
12 mdr.
Vil ikke spise forskelligt mad
Kære Helen.
Vores søn der lige er fyldt 1 år, har lige været syg i ca. 14 dage med diarre. I denne periode har han selvfølgelig ikke spist så meget forskelligt, men kun det han lige havde lyst til.
Vores problem er nu, at efter han er nogenlunde frisk igen, så afviser han stort set alt mad. Han gider faktisk kun havregrød, banan og rugbrød med leverpostej og makrel. Det er jo fint han spiser, men lidt besværligt. Vi tilbyder det vi andre får, men han afviser hver gang. Hvad kan vi gøre?
Han sover fint, har normal afføring nu og han er ellers glad og trives. Har lige lært at gå. Dog er han ved at få mange tænder i øjeblikket og det generer ham meget.
På sygehuset fandt de ud af, at han hans blodprocent er for lav (5,6), selvom vi har givet ham jerndråber fra han var 6 måneder og til nu. Lægen sagde at vi skal forstsætte med jerndråber. Tror du vi skal give mere end de 8 dråber han har fået indtil nu. Det sagde lægen ikke. Vi ville jo også gerne have han spiste kød pga jernindholdet, men han har ikke lyst.
Håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
L og N