Brev:
Væk med amning om natten
14. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Væk med amning om natten
Hej Helen:0)
Jeg takker for dit sidste svar og har nu behov for hjælp igen...
Min datter på 8mdr. (hun er 72cm lang og vejer 8,5kg) har altid været rigtig glad for brystet og efter lidt besvær kom jeg ned på at amme hende 4-5 gange i løbet af dagen, hvor de 3 var til aften/nat.
Vi kom rigtig godt i gang med skemad og fulgte rimeligt den plan, du sende sidst, men så blev hun syg med opkast for 3½ uge siden. (Dog kastede hun kun op 3 gang, men var slap, pylret, lidt tynd mave).
Efter det kastede hun ofte det mad op, vi gav hende, hvis der var de mindste klumper i. Ville ikke rigtig spise og ville faktisk kun have bryst. Og så oven i det, blev hun forkølet og fik mere væske på ørerne( hun har ellers kun haft det på det ene i ca. 4mdr.) Hun blev meget ked af det, når hun lå ned, vågnede grædende efter kort tid og det eneste, der kunne trøste hende var at komme til mit bryst. Hun var virkelig ked af det! Så hun spiste ved mig hver eller hver anden time:-(
Vi var så ved ørelægen igen og blev enige om dræn, hvilket var godt, da der var meget snot på begge ører. Det var i torsdags (i dag mandag) Hun er desværre ikke blevet bedre til at sove om natten, hver anden time vågner hun grædende og igen det eneste der kan få hende til at sove er mit bryst.
(Det skal lige siges, at vi har en tid igen i dag ved ørelægen for at få set på hende og få renset ørerne, da der er kommet en del blod ud af dem.)
Men mit spm. er så, hvordan kommer vi bedst ud af at hun skal ammes så meget om natten? Jeg har prøvet sut, som hun normalt er rigtig glad for, vendt hende, have hende opppe, men der er ikke noget, der virker. (Hun sover ved siden af mig i hendes seng.)
Vi er jo lidt inde i en dårlig cirkel, for hun spiser jo meget om natten og det gør at hun ikke er så sulten om dagen og hun har ikke det vilde lyst til rigtig mad. Der må stadig heller ikke være klumper i maden, så er hun lige ved at kvæles i det.
Så nu bliver hun også ammet ekstra om dagen for hun er noget ked af det, jeg ved ikke om hun har ondt eller hvad det er. Men jeg er da lidt træt af rytmen og at amme så meget og ingen sovn få, så jeg håber, at du kan hjælpe os!!
Vi glæder os til at høre dit svar:0)
Med venlig hilsen
Anja.