Brev:
Amning, tager ikke nok på
14. marts 2011
Alder:
0 mdr.
Amning, tager ikke nok på
Hej Helen,
så har sundhedsplejersken lige været forbi første gang, og til trods for at jeg troede at det gik meget bedre med amningen den her gang, så har min lille søn slet ikke taget nok på :( Ved fødslen vejede han 3670 gram, to dage senere vejede han 3310 gram. Jeg har kampammet, lige netop fordi jeg havde så store problemer første gang :( Nu, 10 dage senere vejer han stadig kun 3300 gram...
Jeg kan simpelthen ikke forstå det! Afføringen skiftede farve ligesom den skulle, den var sennepsgul i slutningen af sidste uge, altså før min søn var en uge gammel. Han tisser hver gang man tager bleen af ham, og der er også tis i bleen. Der er afføring mange gange i døgnet, men det er ikke kæmpemængder, men jo til gengæld rigtig tit. Hvordan kan det så være at han ikke tager på?? :(
Sundhedsplejersken snakkede både om at jeg skulle give ham sukkervand og MME, men så nedsætter jeg vel produktionen? Hun sagde han havde fint fat, men en tendens til hyggesutning, så jeg skulle tage ham hurtigere fra brystet, fordi det var tomt. Og at der skulle gå længere tid mellem amningen. Jeg har ihvertfald ammet hver anden time om dagen og måske hver tredje time om natten, og lader ham så sutte så længe han vil. Mine bryster har føltes meget spændte, men dog af en eller anden grund ikke i dag, da sundhedsplejersken var forbi (de var nok stressede ved tanken ;) !) Sundhedsplejersken snakkede også om, at jeg måske var en af de få der ikke kan producere nok :(
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad jeg gør galt! Jeg havde virkelig håbet at undgå MME den her gang. Jeg er bare SÅ ked af det :(