Brev:
At sove om natten trygt og godt - 5 mdr.
13. marts 2011
Alder:
5 mdr.
At sove om natten trygt og godt  - 5 mdr.
Kære Helen
Det går egentlig godt med vores lille datter, og vi trives med de uvaner, som vi vist alligevel har fået tillagt os gennem tiden.
Der er dog en ting, som vi gerne vil gøre noget ved - enten nu eller på et senere tidspunkt, som du skønner mere velvalgt/hensigtsmæssig i lyset af vores datters udvikling.
Vores datter bliver træt og puttes til kl. 19. Hun sover indtil kl. 6 næste morgen - men med amninger undervejs.
Pga. uro og megen gråd om aftenen i november 2010 begyndte jeg at gå i seng samtidig, således at vi begge lå i soveværelset. Det fungerede fint. Vores datter blev rolig. Og jeg fik den søvn, som jeg skulle have.
Vi syntes egentlig selv, at det fungerede meget godt, indtil det en dag gik op for os, at vores datter bliver meget ulykkelig, hvis hun vågner op, og jeg så ikke er dér. For en gangs skyld var jeg listet op igen, fordi jeg ikke kunne sove.
Hun græd i halvanden time med interval. Dvs. hun holdt op med at græde og faldt næsten til ro/i søvn, men hver gang jeg lagde hende ned, begyndte hun at græde igen.
Efter denne episode er vi begyndt at bemærke, at hun somme tider (men ikke altid) rører uroligt på sig, hvis jeg er væk i blot 10 min fra soveværelset.
Hvordan vænnes hun bedst fra?
Vi har ikke travlt, og vil gerne gøre det, som er bedst for vores datter. Men på sigt (dvs. om ca. 5-6 måneder) er det bedre for hende, at jeg arbejder om aftenenen når hun sover, så jeg kan tage tidligt hjem fra arbejde og være sammen med hende, mens hun er vågen.
Hilsen