Brev:
Bruger mit bryst i stedet for sut
3. marts 2011
Alder:
2 mdr.
Bruger mit bryst i stedet for sut
Hej,
Vores datter er 2 måneder gammel. Hun har hele tiden gerne ville ligge så meget så muligt ved mit bryst. Det har jeg givet hende lov til. Hun er nu selv begyndt at ville ligge lidt alene indimellem feks under en uro eller lidt i en skråstol. Så det er jeg ikke så bekymret for. (Vi tror ikke det er fordi hun er sulten, hun er ikke ked af det. Og hun tager fint på i vægt).
Men der hvor jeg er bekymret for om det er et problem er i forbindelse med at hun skal sove. Det er ikke særlig tit hun er faldet i søvn uden at hun har ligget med mit bryst i munden. Hun giver først slip når hun sover tungt. Hun vil ikke have en sut. Vi er i tvivl om det er en vane vi allerede nu skal forsøge at ændre, selvom hun kun er 8 uger gammel. Der hvor jeg synes problemet er tydeligst er når hun ligger i barnevognen. Tit vil hun ikke falde i søvn der, og når hun er ked af det kan jeg ikke trøste hende uden at tage hende op. Det er et problem at jeg ikke altid kan komme afsted med barnevognen.
Når hun ligger og halvsover ved mit bryst samtidig med at hun spiser lidt indimellem har jeg prøvet at hive brystet til mig og give hende sutten. Men hun bliver meget ked af det og bliver helt utrøstelig før hun igen får brystet.
Vi er virkelig i tvivl om vi skal forsøge at ændre hendes vane og i såfald hvordan..
Hilsen Kamilla