Brev:
2 årig vegetar
26. februar 2011
Alder:
2 år
2 årig vegetar
Kære Helen,
Og så lige et brev mere fra mig, som her drejer som om spisevaner.
Min datter på 2 år vil ikke spise kød. Jeg synes ellers, at jeg helt fra hun var lille har tilbudt hende at smage osv., men det vil hun altså ikke.
Frikadeller kan jeg for det meste få hende til at spise, men det kan jeg jo ikke servere for hende hver dag. Hvis jeg forsøger at lægge lidt kylling eller andet kød på hendes tallerken, flytter hun det fra tallerkenen og over på min tallerken eller ud på bordet. Hun vil ikke en gang smage det. Med alt muligt andet vil hun ellers gerne smage, og hun spiser de mærkeligste ting. Men ikke kød. Hvis vi får lasagne spiser hun lasagnepladerne, men de små kødstykker bliver filtreret fra.
Hun spiser rigtig meget andet mad - kartofler, ris, pasta, grovbrød, frugt, grøntsager og er som nævnt ikke bange for at smage nyt - når bare det ikke er kød. Det er utroligt hun ved det, inden det kommer i munden.....
Jeg er egentlig ikke så bekymret for selve det, at hun ikke spiser kød - det kommer vel på et tidspunkt, men jeg er bange for, at hun mangler noget vigtigt, når nu hun ikke får så meget kød. Jeg giver hende en multivitaminpille hver dag for at forsøge at dække hende godt ind. Er der andet, jeg kan gøre?
Kærlig hilsen
Mette