Brev:
Dagplejestart og madplan
23. februar 2011
Alder:
7 mdr.
Dagplejestart og madplan
Hej Helen ;o)
Tak for dit svar!
Min søn gjorde alle mine bekymringer til skamme og accepterede den første flaske jeg tilbød ham ;o)
Jeg købte mærket Pigeon og han får nu kun flaske.
Jeg er meget lettet og synes det hele er lidt mere overskueligt.
Det har så haft den "konsekvens" at han nu sover igennen - jubiii ;o)
Det betyder at jeg ikke (overhovedet) kan få en flaske i ham kl. 23.00 når jeg selv går i seng.
Hans dag ser således ud - tidspunkterne svinger meget, men rækkefølgen er den samme:
Tidlig morgen - flaske og sover som regel en time mere
Morgen - havregrød med kanel og smør + kop af vand
Formiddagslur
Middag - små rugbrødshapsere (han elsker det og tygger det fint med lidt mælk i bunden af tallerknen) + vand af kop
Inden lur - flaske
Middagslur
Eftermiddag 1 - grød + frugt i hånden som han sutter på + vand af kop
Sover ofte en lille lur i bilen når vi henter storsøster
Eftermiddag 2 ( hyggestund ved bordet sammen med storsøster og mor) - lidt frugt eller en riskiks + vand af kop
Aftensmad - udgangspunkt i vores mad + vand af kop
Aften inden godnat - flaske med vælling eller almindelig mælk
Sen aften - her vil han bare IKKE spise. Vi har prøvet at skifte flasken med vælling ud med almindelig mælk. Det gør ingen forskel.
Får han nok mælk og ser vores dag ok ud?
Han skal starte om en uge i dagpleje og vi har heldigvis fået hende vi ønsker!
Hvordan takler vi det når han ikke er ældre?
På forhånd tak.
Christina