Brev:
Håber du har en idé til søvnproblemer
22. februar 2011
Alder:
9 mdr.
Håber du har en idé til søvnproblemer
Kære Helen
Jeg er ved at blive desperat af mangel på søvn! Min søn er 9 måneder, og har haft et rigtig træls søvnmønster de sidste to måneder. Jeg har forsøgt at finde hjælp i din bog og her på sitet, men det handler altid om at få dem til at sove om aftenen, og det er ikke problemet her. Vi lægger ham vågen i sin egen seng efter godnatflaske mellem 19-19:30 og han falder altid i søvn med det samme.
Første del af natten - indtil midnat - er helt fredelig, men så begynder han at vågne skrigende en gang i timen. Nogle gange er han ikke rigtig vågen, og kan beroliges ved at blive nusset lidt, andre gange skriger han insisterende til han får en flaske MME, selv om han ikke burde have behov for det (vejer 11 kg og får 5 store måltider om dagen + 2 flasker MME), andre gange igen vågner han rigtigt og ligger og råber og snakker i én til to timer. Her hjælper det engang imellem at tage ham ind til os, men ikke altid. Nogle gange ender det med, at vi må lægge ham ind i seng igen, så han kan snakke videre - ellers råber han og krabler rundt i hele sengen.
Han sover i pose (grobag) så han vågner ikke fordi han er kold, han har ikke noget med ørerne. Han bruger ikke sut (bør jeg prøve at tvinge ham til det? Han har aldrig villet). Han spiser som sagt godt i løbet af dagen. Han sover en lur på mellem 30-45 min om formiddagen og mellem 1 og 2 timer om eftermiddagen. Vi tænder ikke lys eller taler til ham om natten, vi skifter ham ikke (medmindre han har lavet, meget sjældent). Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt? Anna har altid sovet fint, så vi er helt på bar bund.
Håber du har en idé...