Svar: Frugt yoghurt
22. februar 2011
Alder:
9 mdr.
Kære Pernille
Det anbefales at man giver børn neutrale produkter som A38, tykmælk eller neutral sødmælksyoghurt og så tilsætter frugt, bær, rugbrødsdrys, mysli eller lignende selv.
I A38 3,5% ser næringsværdien pr 100g således ud:
Energi 260 KJ
Protein 3,3 g
Fedt 3,5 g
Kulhydrat 3,8 g
I tykmælk ser næringsværdien pr 100g således ud:
Energi 280 KJ
Protein 3,8 g
Fedt 3,5 g
Kulhydrat 4,1 g
Som du kan se er det altså kulhydrat og sukkerindholdet der er forskel på. De neutrale produkter indeholder slet ikke sukker og indholdet af kulhydrat er kun en tredjedel af hvad det er i Yoggi Yangster...
Yoggi Yangster indeholder ifølge Arla kun sukker og saft fra naturlige frugter og ingen frugtstykker. Derudover er den helt fri for aromaer og farvestoffer.
Man kan sige at der i Yoggi Yangster er mindre sukker end der er i mange andre yoghurter der markedsføres til børn, det har en cremet konsistens og er let at spise, en mild smag osv. som mange børn rigtig godt kan lide - han får også lidt kalk osv. men sammenlignes med et neutralt produkt, kan det ikke ...
Er det ikke et spørgsmål om måske at variere lidt, så din dreng nogle gange får det ene og andre gange det andet? :)
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske