Brev:
Tisser igennem bleen om natten - 4 år, 7 mdr.
21. februar 2011
Alder:
4 år, 7 mdr.
Tisser igennem bleen om natten - 4 år, 7 mdr.
Hej,
Så har vi et spørgsmål i forhold til den store. Han har været uden ble om dagen siden 2½ år og siden 3 år stortset uden uheld.
Han har da han var 3½ år gammel i en periode om natten sovet uden ble, fordi han ville ligne sin far :-) og han mente han var for stor til ble. Stortset hver nat tissede han i sengen. Han accepterede en ordning hvor ti tørrer bleer gav en gave. Dvs. han fik bleen på igen. Da han havde 5 tørrer bleer fik han gaven, det tog nemlig lang lang tid og var et nederlag hver morgen han ikke fik en streg. Herefter har han haft ble på hver nat.
Men nu tisser han simpelthen igennem bleerne. Hvis vi tisser ham af inden vi selv går i seng er det måske kun hver 3. nat han tisser igennem. Ellers praktisere vi, når han vågner og vil indtil os, at følge ham på toilet. Andre gange står han selv op tager nattøj og ble af, finder et par boxershorts og kommer ind i vores seng og det ender selvfølgelig i vandseng :-Men altsammen fordi han vil ligne far og selv synes han er for stor til ble.
Han er meget fastholdende og har han bestemt han ikke vil have den på, er der ikke meget at gøre, den ryger af, så snart vi vender ryggen til. Han lader ikke til at en tisset seng genere ham, han siger bare "nå put med det, det er hvad der kan ske"
Jeg har forsøgt at få børnehaven til at holde lidt fast i han skal drikke mere af drikkedunken i løbet af dagen, dette fordi jeg oplever ham tørstig sidst på dagen ift. hvad jeg kan se han får drukket i børnehaven. Men de holder fast i at børn selv kan vurdere hvornår de er tørstige - og det er sikkert også meget rigtig.
Tror han drikker mindre end gennemsnittet alligevel. ca. 1 liter vil jeg tror, det er meget lidt han drikker af sin drikkedunk max. 200 ml.
Han fylder sig ikke med væske i løbet af dagen og får ikke søde drikke.
Vi tisser ham af inden vi spiser 17.30 og igen kl. 19.00 inden han kommer i seng.
Ofte er sengen våd omkring kl. 3-4 .
Kan man gøre noget, han er jo en slank dreng og bleerne kan derfor kun være nr. 7 ellers sidder de ikke til. Boxershorts bleerne er også prøvet, men dem blev vi bare fattige af og samme mængde vasketøj. Engangs underlag er også prøvet, men også en dyr løsning.
Kan vi gøre noget for at han kan for nogle uforstyrret nætter.
Er det normalt at tisse så meget om natten. Det skulle jo egentligt gå den anden vej nu! ikke?
Det er tydeligt et irriteringsmoment for ham at hans vilje ikke er nok her!
Ligenu venter han bare på at tissemanden blive ligeså stor som fars, så kan der være mere tis i:-) ja, Logikken fejler ikke noget.
Hilsen