Svar: Er kostplanen ok?
28. juni 2003
Alder:
5 mdr.
Kære Ulla
Jeg synes 400 ml erstatning er lige i underkanten, når din datter er under 6 mdr gammel.
Jeg vil derfor foreslå dig, at du laver grøden med mælk. F.eks. 1½ dl vand og ½ dl mælk. Derudover skal du tilbyde hende væske ind imellem måltiderne. Det kan være mælk eller vand af kop.
Da din datter sover godt på vælling, skal du fortsætte med dette. Der er ikke grund til at ændre til almindelig modermælkserstatning her.
Når hun bliver ældre, dvs omkring 9 mdr.´s alderen anbefaler sundhedsstyrelsen at mælkemængden ikke overstiger 3/4 liter om dagen og først fra et års alderen nedsættes mælkemængden til ½ liter.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske