Brev:
Urolig nattesøvn - 9 mdr.
1. februar 2011
Alder:
9 mdr.
Urolig nattesøvn  - 9 mdr.
Hej Helen
Super hjemmeside, som min kæreste og jeg har brugt flittigt de seneste par måneder, men nu synes vi snart, at vi har prøvet alt.
Lauge er 9 måneder og sover elendigt om natten. Om dagen begynder han at sove bedre. Efter nytår har vi virkelig øvet at sove i barnevognen pga dagpleje og for at skære formiddagsamningen væk (før var han ikke så vild med det) og nu er der ingen ko på isen. Før dette sov han måske kun 30-45min. som lur, men nu sover han gerne 2 timer.
Om aftenen begynder han at vise tegn på træthed ved kl 19-19.30. Her får han grød og bliver ammet inden han puttes. Jeg ammer kun her til aften. Vi har nu rykket hans seng ind i soveværelset igen, hvis det var der problemet var. Vi har prøvet med forskellige lamper, uden og med dyne.. Men, efter at han er lagt i seng vågner han hver halve til hele time. Vi kan som regel (endelig!) tage ham op i 2 min. og lægge ham ned igen. Så får han bamsen og sover videre. Men det bliver ved..
Han bliver ammet igen kl 22 eller 24 alt efter om han vil sove videre, når han vågner de mange gange. Resten af natten vågner han hver time til hver anden. Mange nætter holder han sig selv vågen 1 time hvor han vil lege og mosle, selvom vi ikke snakker eller tænder lys. Han får kun vand fra kl 24-06. Lægen og SP sagde at hvis vi sultede ham om natten ville han stoppe med at vågne efter 4 dages tid.. men nu har vi prøvet det i snart 2 måneder. ...
...
Jeg har netop skåret ned på amningen, da jeg gerne vil trappe ned inden han starter i dagpleje 1/3. Derfor får han flaske til middag og bliver kun ammet inden godnat, så det burde ikke forvirre ham. Vi har de samme rutiner hver aften (aftensmad-lege-grød-nattøj-ammes-seng) og han har en bamse, der kun ligger i sengen. Hvad gør vi forkert? Vi har læst din bog (sådan får du dit barn til at sove) og prøvet at efterleve disse råd.. Hvad har vi ikke prøvet?? Hjælp..
For en sikkerhedsskyld får du lige hans dag:
6.30 Godmorgen, vaskes og får havregrød + mælk af kop.
8.30 Sove formiddagslur - ca. 2 timer.
11.00 Får en kvart, måske halv, bolle med flødeost og vand af kop.
12.00 Får middagsmad - rugbrødshapsere, vand af kop og agurk at gnave i.
12.30 Får en flaske MME - Sove middagslur - oftest 2 timer.
15.00 frugt i hånden og vand af kop
17.00 Får 2 mariekiks eller frugt i hånden
18.00 får aftensmad og vand af kop
19.30 Får musligrød og vand af kop
20-20.30 bliver ammet og lagt i seng. Nogle gange går han omkuld hos mig, andre gange falder han selv i søvn i sengen.
22-24 bliver ammet en sidste gang.
Er det for meget mad sidst på aftenen? Han spiser sjældent hele portioner. Jeg har prøvet at skære aftengrøden væk, men hold da op en skrækkelig nat vi fik ud af det! Håber du kan give os endnu et råd, så familien snart sover bedre.
Med venlig hilsen
Anita & Lars