Svar: Sutten - 7 mdr.
1. februar 2011
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Det er netop mit forslag at give børn sutten i hånden, så de lærer at tage den i munden selv og på sigt skal jeres datter også lære at søge efter den om natten, så hun bliver selvstyrende og I ikke behøver hjælpe hende hver gang. De fleste børn er dog omkring 10 måneder inden de selv mestrer dette ... det er fint at I forsøger allerede nu, men jeg lover ikke at det lykkes før om et par måneder eller tre :)
Det kan til den tid hjælpe at komme flere sutter i sengen og faktisk kan det også nogle gang hjælpe at koble sutten på hendes klud, altså simpelthen trække kluden igennem suttens ring, så de sidder konstant sammen. De fleste børn er dog 12-18 måneder gamle, før de virkelig bevidst begyder at bruge deres sutteklud, men igen - er den introduceret før, kan man være heldig at den til den tid er en rigtig god hjælp.
Så det lyder som om at I gør mange gode ting, jeres datter er bare ikke helt gammel til at det bærer frugt, men det betyder jo ikke, at I ikke sagtens kan gøre som I gør og håbe at det så lykkes lidt før gennemsnittet :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske