Brev:
Vågner om aftenen og er meget ked af det
31. januar 2011
Alder:
10 mdr.
Vågner om aftenen og er meget ked af det
Kære Helen
Tak for dit sidste svar ang start af arbejde og skiftende vagter, det gav lidt mere ro på :-)
Jeg har nu lige et lille spørgsmål om søvn.
De sidste par aftener har jeg oplevet at vores datter vågner op omkring kl 22 og er meget ked af det (hun sover kl 20).
Normalt kan jeg nemt berolige hende ved af lægge min hånd/arm ned til hende.
Når hun vågner (spørgsmålet er om hun egentlig er vågen?) er hun meget svær at trøste, jeg ender som regel med at tage hende op, vugge hende, sige sshh, selv prøve at tage det roligt og kan efter nogle minutter lægge hende ned i hendes seng igen, hvor hun så sover videre.
Du har i et andet brev herinde nævnt noget der hedder natteskræk, kunne det også være tilfældet her og er der en bestemt årsag til det eller er det simpelthen fordi de vågner op midt i en dyb søvn?
Man bliver jo lidt påvirket af det når ens barn "vågner op" og er så ulykkeligt, når hun nu egentlig er faldet i søvn stille og roligt.
Mange hilsner
Mette