Brev:
Gider ikke flasken
31. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Gider ikke flasken
Kære Helen
Jeg skriver fordi min dreng på 7 måneder ikke gider tage flasken mere. Vi har prøvet alt, MME og vælling, men han gider ikke.
De sidste par dage, har han ikke gidet at spise ret meget af flasken. På en god dag kommer han op på 200 ml og det er jo for lidt.
Han vil gerne have grød og mos og sødmælk. Tilbyder vi flasken, når vi ved at han er meget sulten, spiser han kun lige til han er mæt og det er ikke mere end 5o - 70 ml.
Han er en stor dreng og er ellers glad og tilpas. Er begyndt at sove lidt bedre de sidste par uger.
Hans dag ser således ud.
Mellem 5.00 og 6. 00 flaske - max. 140 ml (på en god dag), sover videre.
Mellem 8.00 og 9.00 - grød med frugtmos. Spiser en god portion ca 1½ dl. Sødmælk til.
Mellem 9.30 og 10.00 - puttes til lur og sover ½ - 1 time.
Mellem 12.00 og 12.30 - grød - ca 1½ dl - sødmælk til.
Mellem 1.30 og 14.00 - puttes til lang lur. Sover 2 - 3 timer.
Hvis han vågner tidligt efter middagsluren, får han flaske - spiser dog højst 100 ml.
ca 17. 30 - grøntsagsmos med kød - vand. Spiser ca 1 dl.
Mellem 19.00 og 19.30 - flaske. Spiser højst 110 ml - ofte mindre.
Mellem 19.30 og 20.. - falder i søvn.
Han vågner nogle gange ved 1 - 2 tiden og får en flaske uden at spise ret meget. De sidste par dage er han først vågnet ved 5.30 tiden og får så en flaske.
Jeg ved ikke hvordan vi skal få flere flasker puttet ind og han gider heller ikke tage flaskerne.
Håber du har nogle gode råd.
Venlig hilsen
Lene