Brev:
Mine dejlige børn
31. januar 2011
Alder:
13 mdr.
Mine dejlige børn
Hej Helen.
Jeg har to spørgsmål omkring hhv min datter Sine på 2,5 og min søn Felix på 13 måneder.
Først min datter, hun har de sidste par måneder været MEGET afhængig af sin sut, og nu er hun begyndt at pive og pege istedet for at sige, hvad hun vil have???
Min søn Felix har altid været meget på om natten, ca 1 gang i timen, og vi har tænkt at det var pgra sutteflasken.
Den tog vi så væk i juleferien, men men men, det har ikke hjulpet synderligt. Han sover nogenlunde (kan stadig rode rundt eller ville have sutten) frem til enten 00, 1, 2 men så vågner han og er helt vågen og vil kun ligge hos mig indtil han falder ordentligt i søvn igen, ca 1 time.
Og han sover også kun til kl 5 hvilket er alt for tidligt for os, især med alt det natteshow/sjov.
Han har for to uger siden haft så ondt for tænder at vi blev nødt til at dope ham om natten og give ham en sutteflaske bare for at gøre det nogenlunde udholdeligt. Men flasken er jo væk nu, efterfølgende fik han tredagesfeber, men er nu over det hele.
Men nu har vi prøvet alt, at lade ham ligge og selv prøve at falde i søvn, lægge ham i et andet værelse de sidste to nætter, men jeg blev træt af at løbe frem og tilbage, tage flænerne fra ham, lægge ham i vores seng osv osv.
Vores godnatrituale er at jeg giver Felix en flaske, 120 ml, og så bøvser ham mens at der kører en vuggevise stille i baggrunden, og så sidder jeg med ham til han slapper godt af eller sover (det kan jeg ikke se i mørket). Og det går meget fint, tager ofte højst 20 min.
Han sover stadig to gange om dagen, nogen gange 2x1,5 time andre gange 2,5 og 1,5 time.
Så hvad kan vi gøre ved den lille mand.
Venlig hilsen
Pernille