Brev:
Afviser bryst og flaske
30. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Afviser bryst og flaske
Kære Helen.
Jeg bliver nød til, at henvende mig igen, denne gang vedr. kost og ernæring.
Mikkel fra 21.07.10, vejer 6,6 kg. er begyndt at afvise flaske og bryst.
Han får skemad 4 gange dagligt.
Kl. 7.30 havregryn og vand af kop
kl. 11.00 grød vand af kop
kl. 15.00 grøntsagsmos vand af kop
kl. 17.00 grøntsagsmos vand af kop
kl. 18.00 smager meget lidt af vores aftensmad.
kl. 19.30 puttes til natten
Han elsker skemad og spiser meget let den dl der bliver serveret. Til morgen spiser han gerne halv anden dl havregryn.
Jeg har i en periode ikke givet ham mos kl. 15 men han vil stadig hverken tage flaske eller bryst. Jeg har snart ikke ammet i 4 dage - han ligger bare og vrider sig vender hovedet væk.
Det eneste tidspunkt vi kan få en flaske i ham er når han er faldet i søvn, og der spiser han mellem 100 og 165.
Jeg har læst i dine mange svar at behovet for mælk fortsat er stort.
Det skal tilføjes at der er mælk i den skemad han får.
Vi har forsøgt, at give mælk af kop og af ske, men intet ser ud til at virke.
Jeg fornemmer at han ikke rigtig bryder sig om smagen af modermælkserstatning, og vi har efterhånden været alle mærker igennem.
Han sover rigtig godt både dag og nat, og er glad og tilpas i løbet af dagen og er fint med i sin udvikling, egentligt lidt mere fremme i forhold til sin alder.
Jeg bliver bekymret over at han ikke vil tage bryst eller flaske. Håber du kan give mig et par råd og tanker.
Hilsen Mikkels mor.