Brev:
Vågner mange gange i løbet af natten - 14 mdr.
28. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Vågner mange gange i løbet af natten - 14 mdr.
Hej Helen,
Mange tak for dit svar. Vi har nu taget flasken fra hende og det går okay. Dog vil jeg lige tilføje at min datter ikke har fået sutteflaske/bryst om natten siden hun var 8 mdr. gammel. Hun har blot fået vand af kop. Grunden til at jeg nævner dette, er at jeg ud fra dit svar synes jeg kan tyde at du tror at hun får flaske om natten, det gør hun altså ikke. Derfor vil jeg spørge dig hvilke gode råd du har til hvad vi kan gøre når hun vågner grædende så mange gange om natten?
Det vi gør nu er:
Bad, putning i sengen med det samme, godnathistorie og sang. Aer hende i panden indtil hun sover. Dette tager nogle gange 2 timer, men hun får ingen mælk og vi er tålmodige. Hun skal nok lære det.
Men vores store bekymring er alle de opvågninger. Hun vågner 8-10 gange i løbet af natten og det kan vi bare ikke længere holde til. Det er ikke fordi hun er vant til at få mælk/mad om natten, det har hun ikke fået i et halvt år.
Håber du kan hjælpe os med at få hende til at falde til ro og eventuelt fortælle hvad vi konkret skal gøre når hun vågner.
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Prinsessens Mor