Brev:
Sovevaner ændret drastisk
25. januar 2011
Alder:
9 mdr.
Sovevaner ændret drastisk
Hej Helen.
Jeg har surfet lidt rundt i brevkassen, men synes ikke jeg kan finde en problemstilling der er helt ligesom min - så nu prøver jeg at skrive til dig.
Gennem den sidste 1½ uge har min datter på 9½ måneds sovevaner ændret sig drastisk, jeg vil prøve at beskrive en dag for dig:
Kl 6.15 bliver hun vækket, får morgenmad, tøj på
Kl ca 7 bliver hun afleveret i dagplejen
I dagplejen er de som regel nødt til at lægge hende ud og sove ca 45 min om formiddagen.
De spiser frokost kl 11 og ca kl 12-14 sover de til middag. Så får de eftermiddagsbolle
Kl 16.30 henter jeg hende
Enten spiser vi ca 17.30, eller nogle dage kan hun simpelthen ikke holde sig vågen, så er jeg nødt til at lade hende få ½ times lur inden, så spiser hun først kl 18
Hver anden aften er hun i bad, og ellers leger vi bare til sengetid.
Kl 18.45 varmer jeg hendes aftenflaske, hun gider som regel kun spise mellem 50 og 100 ml af den
Hun bliver så puttet mellem 19 og 19.30... Som regel sover hun på mellem 5-30 min
Her kommer ændringen så.
Den sidste 1½ uge er hun vågnet efter 45 min-1 time, og så mener hun der skal være fest!
Jeg har prøvet alt synes jeg. Jeg farer ikke ind og tager hende op. Jeg går stille ind og checker hun har sin sut, lægger dynen over hende hvis hun har sparket den af og siger godnat. Så hyler hun uafbrudt til jeg kommer igen og siger godnat igen efter ca 15 min. Sådan kører jeg en times tid, så tager jeg hende op - og hun er bare frisk.
Så sidder vi bare og slapper af i stuen til ca 23, så tager jeg hende med i seng og i løbet af ½ time sover hun - i min seng vel og mærket!
Jeg har prøvet at tage hende med i seng før, men så bliver hun bare gal igen...
Det resulterer jo i at jeg kun får 5½ times søvn, så det kan ikke fortsætte (jeg er alene med hende)...
Hun har astmatisk bronkitis og får maske, men det lyder ikke som om det er fordi hun er generet af det hun ikke sover - jeg har også hævet hovedgærdet.
Håber virkelig du kan komme med et godt råd.