Brev:
Hvor længe af gangen kan en tudkop bruges?
25. januar 2011
Alder:
8 mdr.
Hvor længe af gangen kan en tudkop bruges?
Hej Helen,
Jeg bruger tudkop til min datter - hun får kogt vand i den, og hun drikker ofte ikke det hele på en gang. Hvor længe ad gangen (timer) kan man bruge den samme flaske/tudkop, før der kommer så mange bakterier i den, at det ikke længere er hygiejnisk? Ofte får hun en tudkop efter et måltid, og så er det praktisk at bruge den samme en eller to timer senere, men er det OK? Selvfølgelig er der mange variabler - om den falder på gulvet osv., men hvad er sådan en cirka rettesnor?
Hvis man laver en tudkop med vand klar til at bruge senere på dagen, hvor længe kan den så holde sig, alt efter om den er opbevaret i køleskab eller ved stuetemperatur?
Og hvornår kan man begynde at bruge vand fra hanen? Jeg bor et sted, hvor vandet er OK at drikke, men der er fluor i. Mit barn har en ret sart mave men tendens til megen luft, så jeg har endnu ikke begyndt at bruge vandhanevand til hende.
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren