Brev:
Hvordan får jeg hende til at sove inde?
25. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Hvordan får jeg hende til at sove inde?
Hej Helen!!
Et enkelt spørgsmål, men en lang forhistorie - Hvordan får jeg min datter til at sove inde?
Forhistorie:
Vi har fået et meget uroligt barn, ja nogen vil jo nok kalde det et kolik barn, hun har skreget en stor del af sine første 3 levemdr. Det er nu blevet bedre og er nu begrænset til et par timers skrigetur et par gange om ugen.
Hun er generelt et uroligt barn og sover ikke om aftenen, fra hun står op fra sidste lur kl ca 17 er hun vågen til hun "går omkuld" kl ca 24-1 dertil skal lige nævnes at hun om natten sjældet sover mere end 2 timer af gangen.
Vi bor i byen og hun sover derfor på altanen om dagen, det sætter begrænsninger for at sove ude fordi der ofte er meget vind på altanen, desuden har det jo indtil videre været en meget kold vinter og der har været mange dage med tåge og derfor mange dage hvor hun ikke har kunnet komme ud og sove.
Hun kan om dagen kun finde ro til at sove ude i barnevognen og om aftenen synes jeg det virker åndsvagt at stille hende ud på altanen i mørke... derfor sover hun ikke fra 17 - 24. De dage hvor hun ikke kan komme ud i barnevognen har vi et ekstra ulykkeligt og uroligt barn (og mor).
Vi er begyndt at tilbyde hende en flaske om aftenen, det har hjulpet lidt på uro og skrigeture, desuden får hun nu udelukkende flaske om natten typisk omkring 2 og igen omkring 4, derefter ammer jeg... det har hjulpet lidt og engang i mellem sover hun mere end 2 timer. Hun får typisk mellem 300 og 400 ml mme i døgnet (hun vejer 6,5kg), hun får nan ha 1, vi har ikke allergi, men det lader til at det er det hun trives bedst med i maven (har en del luft) kan du evt foreslå et altarnativ?
Jeg har en ide om at hendes og mit liv ville blive meget bedre hvis hun kunne sove inde, så kunne hun måske også tage en lur om aftenen og ikke blive så helt ubeskrivelig træt!
Vi har prøvet alt muligt, svøbe, hårtørrer, emhætte, støvsuger, små klap i ble numsen, vugge, synge, ae... sov godt bogen osv osv. Har endda trillet med barnevognen i køkkenet...... kan ikke komme på flere ideér..... hun falder typisk i søvn og vågner 10 min efter og er mere ulykkelig end før hun faldt i søvn.
HJÆLP!!
Sanne