Brev:
Vækker min søn
25. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Vækker min søn
Hej Helen,
Jeg har i en lang periode stort set fulgt din plan for S.'s søvn. Men for at gøre det er jeg nødt til at vække ham, både om morgenen og af hans lure.
Jeg vækker ham 6.45, han er tit svær at få liv i.
Kl. 9.30 lægger jeg ham til formiddagslur, hvor han selv falder i søvn i barnevognen. Jeg vækker ham kl. 10.40.
Kl. 14.30 lægger jeg ham til eftermiddagslur, hvor han også selv falder i søvn. Han vækkes kl. 16.
Kl. 19.45 bliver han puttet, jeg synger lidt og sidder hos ham lidt, og han falder ofte selv i søvn.
Han vågner nogle gange i løbet af natten, får lidt vand, en sut eller kommer over i vores seng og sover så videre.
Jeg er i tvivl om det er rigtigt af mig at vække ham, på den måde sover han jo aldrig til at han er udhvilet. Han får dog omkring 13½ timers søvn (inkl. den tid det tager at falde i søvn), så det er jo ikke for lidt. Jeg ved ikke hvordan hans døgnrytme ville være, hvis jeg lod ham sove som han ville.
Hvad tænker du om den måde jeg "styrer" hans søvn?
Mette