Brev:
Spædbørns søvn
12. januar 2011
Alder:
0 mdr.
Spædbørns søvn
Hej igen Helen og tak for din altid gode vejledning ;-)
Jeg har lige et pat spørgsmål vedr. spædbørns søvn når nu vi får den lille ny og kommer hjem til vores hus igen og hans storesøster....
Hvordan/hvor skal jeg lægge baby så han sover bedst. Om dagen er storesøster jo nogle gange hjemme og hun løber jo rundt over hele huset. Vil det være ok at lægge en helt nyfødt ind i vuggen i soveværelset alene med alarm på, så han ikke bliver forstyrret af støj, eller er det bedst at han ligger i samme rum som mig ind til han når en vis alder?? Og i så fald hvordan gør man så?? Da vi fik storesøster lå hun jo bare i stuen samtidig med, at jeg var der og vi evt. havde besøg - så dæmpede vi os bare lidt, men det bliver jo nok svært med en 3,5 årig ;-)
Hvor meget er spædbørn egentlig generet af lyd og lys?? Jeg tænker på hvis han f.eks sover samtidig med lys og tv tændt.... Jeg vil så gerne skabe et så godt sove regime som muligt fordi storesøster var meget urolig når hun skulle sove og kun powernappede helt fra hun var spæd.
Jeg skal til at købe din bog, der står sikkert svarene?? Men der går nok lidt inden jeg får den læst ;-)
Jeg glæder mig til dit svar.
Kærlig hilsen
R