Brev:
Søvnbehov - 18 mdr.
11. januar 2011
Alder:
18 mdr.
Søvnbehov - 18 mdr.
Hej Helen.
Det er langt tid siden jeg har skrevet til dig, det hele har kørt rigtig godt. Vi har prøvet at få nattesøvn igen, det er jo helt utroligt hvad det kan gøre ved mennesker ;-)
Sofie trives og er i fuld vigør hele dagen. Hun siger små sætninger som: "Der bor bedste ovre" "Ikke mere mad nu" osv. Motorisk er hun vist også godt med, hun kan hoppe og selv tage strømper på og ting i den dur. Samtidig er hun blevet mere bevist om hvad hun vil og ikke vil, men nogle gange kniber det med at få kommunikeret det ud, det giver virkelig nogle frustrationer, men vi hjælper hende så godt vi kan.
Mit spørgsmål går på søvn. Indtil videre har det fungeret fint med at hun har sovet 2 timer i dagplejen fra ca 12.30-14.30 og så fra 19.00-06.00, nogle morgener lidt længere. men nu kan vi simpelthen ikke få hende til at sove om aftenen. Hun virker overhovedet ikke træt.
Der var noget bøvl med det i nytåret fordi un var bange for fyrværkeri, men det er vi kommet over, nu bliver hun bare sur over at blive lagt i seng og kalder og synger og leger nogle gange også med hendes bamser inde i sengen efter hun er lagt.
Så nu tænker jeg lidt hvad der er bedst for hende? At hun kommer senere i seng og sover mindre i træk om natten? Eller at jeg prøver at hun sover lidt mindre i dagplejen? Eller måske du har et helt tredje forslag? jeg ved ikke helt hvor meget et barn på snart 19 måneder bør sove i døgnet, men hun har jo altid sovet i underkanten af hvad der anbefales og har fungeret fint på det.
Glæder mig til at høre hvad du svarer :-)
Hilsen
Sofies mor.