Brev:
Søvnbehov - 5 mdr.
26. juni 2003
Alder:
5 mdr.
Søvnbehov - 5 mdr.
Hejsa!
Jeg har en søn på 5 måneder. Indtil han var ca. 3½ måned havde han et søvnbehov på ca. 15-17 timer i døgnet, og han sov fint om natten.
Nu er det imidlertid sådan at hans behov er faldet til 12-13 timer i døgnet, hvoraf han "kun" tager ca. de 8 om natten. Han sover som regel roligt i de 8 timer, og det er jo fint. Men det betyder han både bliver lagt sent (ja jeg synes altså kl 9 er sent for en baby?!?) og vågner meget tidligt ved 5-tiden.
Og nu er mit spørgsmål om vi kan forvente at hans søvnbehov stiger igen på et tidspunkt?
For jeg synes det er svært at få det til at hænge sammen når jeg selv også har et søvnbehov på omk. 8 timer og når jeg så også har brug for lidt voksentid sammen med min mand.
Og en lur om dagen, ja det tager jeg da ind imellem, men sønnen sover sine lure meget uforudsigeligt så det er også nogle gange lidt svært.
Med venlig hilsen
Lise