Brev:
Utryg ved at sove i egen seng
16. december 2010
Alder:
12 mdr.
Utryg ved at sove i egen seng
Hej Helen...
Vi skriver til dig, fordi vi før har fået nogle gode svar, som har været brugbare for os, og fordi vi ikke ved hvordan vi skal gribe vores nye problemstilling an.
Vores søn, på 12 mdr. har siden han blev 6 mdr sovet på eget værelse uden problemer. Dog har han reageret voldsomt de sidste 4-5 uger med at græde og rejse sig i sengen når han bliver lagt. Vi prøver at trøste ham mens han er i sengen og prøver også at tage ham op i armene. Det virker nogle gange, men her den sidste tid han han været helt utrøstelig og det har taget helt op til 3 timer før han gav sig.
Det skal lige siges, at han startede i vuggestue for 4 uger siden, og vi mistænker lidt denne start som en voldsom og overvældende følelse, som kan været grunden til han pludselige reaktion. Ligeledes har starten i vuggestuen medført rigtig meget sygdom. Faktisk så meget at han har været syg lige siden han startede med undtagelse af 1 uge sammenlagt. Han har haft feber, mellemørebetændelse og nu lungebetændelse. Lille pus....
Dette har selvfølgelig også en del af skylden til han voldsomme reaktion. Dog prøvede vi en aften at putte ham i vores seng, for at se, om det gjorde nogen forskel. Der lagde han sig med det samme. Han har den sidste tid startet med at sove i eget værelse, men har vågnet så mange gange i løbet af natten, at vi til sidst tog ham ind i vores seng. Her har han også vågnet og nogle gange været oppe i 1-2 timer før vi kunne få ham til at sove igen. Vi er ved at være ret trætte og brugte og ved ikke lige hvad vi skal stille op.
Vi har prøvet at lade ham græde lidt på værelset før vi gik ind og lagde ham igen. Men vi har ikke taget kampen, eftersom han har været så meget syg og han har haft ondt.
Når han bliver helt rask og ovenpå, kan vi jo være heldige at det hele går i sig selv igen. Men hvis han bliver ved med at virke utryg, hvordan lærer vi ham så at det er ok at sove i egen seng??
Han er efter starten i vuggestuen blevet utroligt morsyg og behøver meget tryghed her. Dette synes jeg helt bestemt også han får, rigtig meget af.
Håber du kan hjælpe os lidt med, hvordan vi gør vores dejlige dreng lidt mere tryg ved situationen igen...
Hilsen Christina