Brev:
Flyttes ind på eget værelse
16. december 2010
Alder:
6 mdr.
Flyttes ind på eget værelse
Hej Helen
Mange tak for dine svar sidst, dem har vi haft meget gavn af.
Vi har brug for lidt hjælp. Vi vil gerne have flyttet vores datter på 6 ½ mdr. på eget værelse. Pt. Sover hun i tremmeseng for fodenden af vores seng.
Fordi vi gerne vil have flyttet hende er at hun vågner 5-6 gange i løbet af natten. Hun sover ikke særlig tungt om natten, så bare vi andre vender os i sengen vågner hun. Når hun vågner, er hun helt utrøstelig og jeg kan kun få hende til at falde til ro ved at amme hende. Det betyder jo også at hun ikke vil spise hendes morgenmad.
Min mand har taget fri fra arbejde et par dage for at hjælpe mig med hende et par nætter, så jeg vil gerne have nogle råd til hvordan jeg udnytter disse par nætter bedst.
Om dagen sover hun 1½ time om formiddagen og 2½ timer om eftermiddagen. Jeg vækker hende altid, af opfordring fra dig, og det går meget bedre med at putte hende om aftnen nu. Det skal lige siges at om dagen sover hun så tungt at det er svært at vægge hende. Her sover hun ude i sin barnevogn i sovepose.
Hun for tilbudt 4-5 ske måltider om dagen, men spiser dog ikke så meget af gangen.
Håber du kan komme med nogle gode råd og fif til vores natte projekt. :o)
Hilsen