Brev:
Vågner om natten - 3 mdr.
10. december 2010
Alder:
3 mdr.
Vågner om natten - 3 mdr.
Hej Helen
Her har du mig så igen:o)
Min datter er efterhånden snart 3 1/2 mdr gammel. Og indtil for knap 2 uger siden, havde hun i over en mdr sovet mellem 5 og 9 timer i streg om natten. Det var jo luksus;o). Men nu har det vendt på en tallerken.
Hun vågner og spiser mindst 2 gange per nat. Hun bliver puttet omkring kl 21, hvor hun bliver ammet lige inden, og vågner så igen mellem 0030 og 1 oftest. Her er hun faktisk meget sulten og spiser godt. Så går der 3 timer hvis jeg er er heldig før hun igen vågner og spiser. Men nogle nætte er strenge. Her vågner hun op til 1 gang i timen.
Hun er ikke specielt sulten men græder. Og da hun ikke bruger sut, kan det være besværligt at trøste uden brystet. Jeg forstår simpelthen ikke denne ændring ved hende. Hun sover fint om dagen, og sover mindst 2 gode lure på mellem 2 og 3 timer af gangen. Hun er vågen en times tid og sover så igen.
Vi har ikke de store rutiner endnu, da det svinger meget med hvornår hun vågner om morgnen.
Men generelt er hun så nem, og sover sig fra det hele. Men hvad skal jeg gøre om natten? Har prøvet at putte hende ved mig, men så vil hun bare ligge og sutte hele natten, og det orker jeg ikke... Og sutten er opgivet, da hun ikke kan fordrage den. Tror vi har prøvet en del forskellige efterhånden..
Hjælp!
Kærlig hilsen
Jannie