Brev:
Nyfødte tvillinger
10. december 2010
Alder:
1 mdr.
Nyfødte tvillinger
Hej Helen,
Jeg er den heldige mor til nyfødte tvillinger på nu 4 uger. Adam og Sarah blev født i 37+3, hhv.2380 gr og 2710 gr og for det meste er de meget rolige og fredfyldte børn.
De spiser hver 3-3,5 time, dag og nat - de får flaske, da de ikke kunne trække min mælk ud. Jeg ammede på sygehuset kun i 5 dage, men de var meget afkræftet og kunne ikke finde ud af det, med flasken kører det.
Adam har nu 3100 gr og Sarah 3400 gr.
Han spiser nu 80 ml af NAN 1 og Sarah 90 ml.
Er det ok at give dem mere??? Mange gange vil de gerne have mere.
Især Adam, lille fyr, som elsker at spise.
Eller ødelægger man deres mave på denne måde??
Grunden til at jeg spørger, er, at især Adam bliver urolig ved 18 tiden om aften og vil så så gerne sutte - han er dog ikke så god til at sutte på en sut, så det tilfredsstiller ham ikke...
Ville der være så ok at tilbyde ham endnu en mindre indhold af flaske - eller bare vand m sukker???
Vi synes, at det er synd for ham, at han græder sådan i aften timerne, da ellers om natten sover han og Sarah fint - også om dagen- der er ikke noget der!
Når han er så urolig så tager vi ham op, trøster og så foregår resten af aften - ca 2-3 timer på armen...
Er det ikke ok at gøre det? Eller forkæler man de små?
Indtil nu sover de nemlig fint og glad i sengen - i en seng ved siden af hinanden...
Jeg glæder mig meget til dit svar og jeg har mange spørgsmål- jeg håber du bærer over med mig :-o
Med venlig hilsen
Martina