Brev:
Natteroderi - 2 år
7. december 2010
Alder:
2 år
Natteroderi  - 2 år
Hej Helen.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg trænger så meget til en ordentlig nattesøvn og det samme tror/håber jeg også at min søn gør.
Et kort resume af hans historie.
Han er lige blevet 2 år. Han er ørebarn, har fået dræn i for 4 gange inden for de sidste 11 måneder.
Han har fra fødselsen været en stor dreng, 59 cm og 5100 gr. Og han har udviklet sin hurtigt og flot. Han spiser fint. Nogen dage mere end andre, men det er vist meget normalt.
Men han sover så dårligt om natten og det har nok stået på mere eller mindre siden han var 8-9 mdr, og jeg tror min mand og jeg snart har prøvet alt. Der er nok ikke den ting vi ikke har prøvet.
Vi putter ham omkring kl. 19-19.30 hver aften, og det går rigtig fint og nemt. Og han falder i søvn inden for 10 minutter.
Men efter 2-4 timer vågner han og er dybt ulykkelig. Vi har prøvet at trøste ham og lade ham blive på sit værelse, og det lykkedes nogle gange at han falder i søvn igen. Men hvorefter der går ca. 1-2 timer så er den gal igen. Og sådan fortsætter det hele natten.
Andre gange gider vi ikke kæmpe med ham, også kommer han ind i vores seng. Det har også virket nogenlunde. Men de sidste 14 dage er det også blevet til at han vågner hver anden time og roder rundt og kan ikke finde hvile.
Hvad skal vi gøre, for vi trænger virkelig til søvn? Vi overvejer at købe en junior seng til ham for at se om det er tremmesengen han føler sig utilpas i.
Venlig hilsen
Den søvnmanglende mor.