Brev:
Dagplejestart - kun én lur?
7. december 2010
Alder:
8 mdr.
Dagplejestart - kun én lur?
Hej Helen
Først vil jeg lige sige tak for din dagsplan til vores dreng på 8 måneder. Det fungerer fint at han ikke får flaske inden formiddagsluren mere, så nu får han kun 3 flasker i døgnet. : )
Alexander starter i dagpleje til januar hvor han er
9 1/2 måned. Vi var til et møde hos dagplejeren, som var rigtig sød og der kom vi ind på det der med deres lur.
Alt foregår jo om formiddagen hos dagplejerne, så det betyder at Alexander ikke kan komme ud til sin formiddagslur ved 9-tiden, som han plejer, men må vente til over middag.
Alternativet er at han kommer ud at sove kort tid efter han er blevet afleveret, omkring kl. 8 og det er jo også fint nok, hvis han er træt. Jeg er bare bange for at han slet ikke er klar på at sove når klokken kun er 8, men jeg syntes jo det er alt for tidligt at starte på kun én lur når han ikke engang er 10 måneder endnu.
Som det ser ud nu vågner han omkring kl. 6 og det kan selvfølgelig godt være at han kan sove en lille time fra 8 -9 og det vil jeg da næsten håbe, for er han ikke for lille til at nøjes med én lur om dagen?
Man må selvfølgelig gå ud fra at DP har helt styr på det og det tror jeg også hun har, men jeg frygter jo bare at han ikke får den søvn han har brug for hvis ikke han får sin formiddagslur.
(Han kommer i seng omkring kl. 19 og vågner mellem 5.15 og 6.15 de fleste dage. Nogle nætter vågner han og skal have en flaske, så omkring 10-11 timers søvn om natten). Hun blev ved med at sige, at det lærer de hurtigt og det er jo også bare fint, men betyder det så at jeg får en meget træt dreng med hjem om eftermiddagen som er ked og sur resten af aftenen fordi han er så træt?!
Håber lidt på at han måske kunne sove lidt længere om morgenen så han bedre kan springe formiddagsluren over.
Hvad mener du om alt det her?
Vi kan selvfølgelig kun vente og se hvad der sker, men umiddelbart tror jeg at jeg vil sige til hende at han meget gerne må få en lille lur inden kl. 9, for jeg syntes han er for lille.
Håber du kan finde rundt i mit brev og at du vil dele dine tanker med mig.
Venlig Hilsen
Lene.