Brev:
Skemad - få hende til at spise igen?
6. december 2010
Alder:
7 mdr.
Skemad - få hende til at spise igen?
Kære Helen!
Min dejlige datter på 7 mdr. vil lige pludselig ikke spise grød/mos. Hun blev ammet til hun var 4 mdr. Og har derfra fået flaske og skemad. Hun har altid spist 1-2 dl. pr. måltid. Men for ca. 2 uger siden nægter hun at åbne munden.
Min kæreste og jeg har nogengange held med at få grød/mos i hende hvis vi distraherer hende med legetøj. Men det holder jo ikke i længden. Jeg er begyndt at give hende sødmælksyogurt med lidt hj. frugtmos i til eftermiddagssnack, og der vil hun gerne åbne munden. Til aften har jeg prøvet at give hende kogt kødbolle i bittesmå stykker. Men hun kaster al maden op når hun får kød i munden?
Hun sover fint, 2 lurer i løbet af dagen og fra kl. ca. 19-6.30.
Vores dag ser sådan ud:
Vågner 6.30
Morgenmad kl. 7.30 frugt + væske i kop
Formiddagslur kl. 9-11
Frokost kl. 12 + frugt + væske i kop
Eftermiddagslur kl. 13-15
Snack kl. 16
Aftensmad kl. 17.30 frugt + væske i kop
Flaske (200 ml. ) kl. 19
Flaske (200 ml.) kl. ca. 3
Jeg er i tvivl om hun har brug for en powernap sen eftermiddag. Gnider øjne og andre træthedstegn. Hun er meget umulig når vi når aftensmaden.
Hun vejer 7 kg og måler ca. 68 cm. Hun vejede 2550 kg og målte 47 cm ved fødsel. Hun følger sin kurve siger min læge og sundhedsplejerske. Hun har en rigtig tung ble om morgenen og 3-4 lette tisbleer samt 1-2 afføringer om dagen.
Kan du hjælpe mig med at få hende til at spise igen. På forhånd mange tak.
Venlig hilsen
Liv