Brev:
Frisk om natten
6. december 2010
Alder:
12 mdr.
Frisk om natten
Hej Helen.
Vores yngste datter er nu 12 måneder. Hun stortrives og er glad og tilfreds :-)
Hun er dog lidt for vågen om natten i øjeblikket.... Vi putter hende ca 19.30 - godt mæt, nogle gange sover hun næsten med det samme, og andre gange er hun lidt ulykkelig og vi må ind til hende nogle gange. Hun er så begyndt at vågne omkring 00.30. Vi forsøger at give hende lidt vand og putte hende igen, men hun bliver rigtig sur/ked og græder og græder.
Når vi tager hende op, peger hun, at hun vil ind i stuen, og så står den ellers på rundtur i hele huset hvor hun peger og peger på alt det hun gerne vil røre ved. Når vi forsøger at ligge hende efter et kvarters tid, er der skrig og skrål. Efter 1½ times tid, kan vi så ligge hende og hun sover fint resten af natten.
Det har stået på en uges tid nu, og i går blev vi enige om at det måtte være nok. Så jeg gav hende vand, puttede hende og gik ud - skrig og skrål. Hvert 3. minut gik jeg ind og puttede hende og sagde godnat. Efter 20 minutter var hun stadig ikke faldet til ro, og jeg havde været inde hvert 3. minut. Så kunne vores hjerter ikke bære det mere, og min mand tog hende op og gik med hende ½ time til han kunne ligge hende.
Hvad kan vi gøre for at få hende til at forstå at det er nat, og hvordan kan vi komme ind i en god rutine hvor hun får lidt vand, sutten og bliver lagt igen uden skrig og skrål?
Det er ved at være lidt opslidende at bære rundt på sådan en stor pige 1½ time hver nat :-)
Med venlig hilsen
Elisabeth