Brev:
Vil sove ved mor og far om natten
6. december 2010
Alder:
11 mdr.
Vil sove ved mor og far om natten
Hej Helen..
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål vedr. min datter Luna. Hun bliver 11 mdr. om en uges tid og er ved at være en stor pige synes vi. Hun kravler og har gjort det i et stykke tid, leger med sproget - kan dog endnu ikke sige rigtige ord og er en glad og sød pige der trives. Hun er super glad for at være i dagpleje og vi har fået verdens bedste dagpleje mor - som på mirakuløs vis har lært hende at sove i hendes barnevogn igen - det er helt fantastisk :-)
Men hun har nu fået den uvane at hun vågner mellem 01.30 og 02.30 (hver nat!) og vi kan først få hende til at sove hvis vi tager hende med ind i vores seng. Hun skriger som en gal inde i sengen og rejser sig op. Prøver vi at lægge hende igen - skriger hun i vilden sky og rejser sig op igen efter 2 min. Vi ender med at kapitulere og tage hende ind imellem os, hvor hun ofte falder i søvn ret hurtigt og sover da så også længe om morgenen så vi må vække hende til hverdag.
Men jeg forstår ikke hvorfor hun lige pludselig SKAL sove mellem os midt om natten. Hun har stort set siden hun startet i dagpleje været forkølet - og med 1-2 ugers mellemrum har hun en dag eller to, hvor hun får høj feber og næsen render. De dage er der selvfølgelig urolige nætter, så det er som om hun er kommet ind i en dårlig vane.. Hun har sagtens kunnet sove i sin egen seng - også uden vi overhovedet har været inde for at give sut eller lign. om natten men nu er det konsekvent hver nat.
Jeg kan godt arbejde med hvis det bare er sådan i en periode, men jeg frygter lidt det er blevet en vane for hende og hun synes det er lidt hyggeligt og trygt.. og hun sover jo temmelig urolig efterhånden..
Det skal lige siges om natten vil hun ikke ligge ved hendes far og putte - det SKAL være mig og hun vil helst ligge helt ovenpå mig så det ikke nemt selv at være i sengen :-)
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan få hende til at sove hele natten i hendes egen seng..? Eller tror du det er en periode hun går igennem lige nu..
På forhånd tak:-)
Hilsner fra Kristina