Brev:
Vågner tidligt - 9 mdr.
6. december 2010
Alder:
9 mdr.
Vågner tidligt - 9 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 9 måneder, som vågner tidligt om morgenen (senest 5) og vi vil høre om det er muligt at rykke hendes søvnrytme, så hun f.eks. vågner kl. 6.
Hun får bryst når hun vågner ved halv fem/fem tiden (men ammes ellers ikke i løbet af natten) og vi har forsøgt alt for at få hende til at sove igen, (hoppet på bold, gået rundt med hende etc.) men enten ligger hun og leger lidt i sengen inden hun begynder at græde og ellers græder hun så snart hun er blevet lagt i sengen efter at have fået bryst. Vi har også forsøgt at tage hende med ind i vores seng, men det hjælper heller ikke.
Hun bliver hurtigt træt om morgenen, og når hun bliver lagt i barnevognen ved 8 tiden falder hun med det samme i søvn og sover gerne 3 timer, så det virker som om hun tager en del af sin nattesøvn på det tidspunkt. Er det muligt f.eks. at vække hende fra hendes formiddagslur og forsøge at korte den ned for at få hende til at sove mere om natten?
Hendes dag ser ud som følger:
ca. 5 vågner og får bryst
kl. 7 morgenmad (øllebrød med frugt)
kl. 8 formiddagslur (ca 3 timer)
kl. 11.30 middagsmad (rugbrød)
kl. ca. 14 ammes
kl. ca. 14.30 eftermiddagslur (ca. 1,5 time)
kl 16.30 eftermiddagsmad(youghurt natural med frugt)
kl. 18 aftensmad (vores mad + grøntsagsmos)
kl. 19 ammes
kl. 19.30 puttes
Med venlig hilsen
Betina