Brev:
Problemer med skemad - 6 mdr.
26. juni 2003
Alder:
6 mdr.
Problemer med skemad - 6 mdr.
Jeg har en søn på 6 mdr, som jeg begyndte at give skemad, da han var 4 mdr. Han har aldrig været helt pjattet med det, men har som regel taget ml 2 og 5 tsk.
Her på det sidste er han dog blevet sur på maden, så han brokker sig bare han ser skeen. Jeg har forsøgt at lade ham styre tempoet, men han vil ikke have det. Jeg har forsøgt med forskellige grødtyper, kartoffel-, grøntsags- og frugtmos, på alle tider af dagen og med lidt bryst først, lidt vand først eller "lige-på-og-hårdt". Der er ingen af os, der nyder seancen.
Nu har jeg så besluttet at holde en uges pause med skemad, hvor han så i stedet for får vælling 2 gange om dagen og ammes for resten. Han er en stor dreng på 10 kg, og trives fint.
Mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg igang med skemaden, hvor langsomt skal jeg skride frem? Det skal lige siges, at han meget gerne vil have et stykke brød eller stykker af frugt. Skal jeg give ham stykker af kogte grøntsager istedet eller lave tyk grød? Jeg er lidt i vildrede.
Pt ser madplanen sådan ud:
ca 7 bryst,
ca. 8.30 bryst,
ca. 11.30 vælling,
ca. 15.30 bryst
ca. 17.30 vælling
ca. 19 bryst
ca. 4 bryst
Dette passer med hans sovetider.
Med venlig hilsen
Lone