Brev:
Lure om dagen - 6 mdr.
27. november 2010
Alder:
6 mdr.
Lure om dagen - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har læst din bog sådan får du dit barn til at sove. Jeg har et spørgsmål vedr. lure om dagen.
Vi har en datter på snart 6 mdr. hun har altid været rigtig god til at sove om dagen 3-4 timer formiddag og eftermiddag. Men om aften har vi haft meget svært ved at putte hende. Efter jeg har læst din bog har jeg prøvet at gå efter sovehjulet for 6 mdr. et par dage. jeg vækker hende efter 1-1½ time om formiddagen og 2-2½ time om eftermiddagen. Nu går aftnerne meget bedre. Men jeg har meget svært ved at vække hende, fordi hun sover så godt, så mit spørgsmål lyder på om det er ok at vække hende??
Nætterne går knap så godt, hun vågner her hver anden time og bliver ammet, hvor hun falder i søvn ved brystet igen. Har prøvet med sut og bamse med så bliver hun rigtig sut og fægter med armene og skriger. Min sp siger hun bare skal have noget mere skemad om dagen, men jeg syndes ikke det hjælper.
Anna er en stor pige på 8,5 kg og 68 lang. Hun har allerede fået 2 tender som bliver brugt flittig. :o) Hun er vild med at smage på skemad så vi har prøvet næsten alle fødevare hun må få nu. Så vi glæder os til hun bliver 6 mdr. så udvalget er større. Er der iøvriet nogle fødevare vi skal passe på med når hun er fyldt 6 mdr. ??
Hun er en rigtig glad pige som udfordre sig selv rigtig meget. Hun kan rulle, prøver på at komme op i kravle stilling, kan side selv. Jeg ligger puder rundt om hende så hvis hun vælter, som kan ske falder hun blødt. Hun kan pege med finger, ja jeg syndes det går rigtig stærkt lige nu. Men jeg tror hun keder sig indimellem, så hvad kan jeg stimulere hende med??
Vores dag ser sådan her ud:
Kl. 6-7 vågner, kommer over til mor, ammes og sover videre
Kl. 8 vækker jeg hende og vi står op.
Kl. 8:30 risgrød med frugtmos. Spiser et par skefulde + vand af kop
Kl. 9:30-10. Ammes og puttes i barnevogn
Kl. 11:30 vækker jeg hende
Kl. 12 grøntsagsmos, spiser ca. 1 dl. + vand af kop
Kl. 14-14:30 ammes og puttes i barnevogn
Kl. 16 vækker jeg hende og hun for lidt frugtmos + vand af kop.
Kl. 18. hirsegrød med frugtmos spiser ca. 1 dl. + vand af kop.
Kl. 19.30 tilbydes 100ml vælling ikke altid hun vil have det og meget forskelligt hvor meget hun spiser.
Kl. 20 ammes og puttes i vugge
Kl. 22-23 vågner og ammes
Kl. 1-2 vågner og annes
Kl. 3-4 vågner og ammes
kl. 5-6 vågner og ammes
Jeg ser meget frem til at høre fra dig.
Hilsen
En meget træt mor.