Svar: Sutteflaske-stop
24. november 2010
Alder:
16 mdr.
Kære Maddys
Din datter skal have en substitut for sin flaske, hun skal have et nyt ritual, som er mindst ligeså tryghedsgivende og dejligt, som flasken er for hende lige nu :)
Det er fint at I har skåret ned til godt 100ml mælk. Sammen med denne lille flaske skal hun nu have noget andet. Det kan være en bamse og det kan være at få læse en godnathistorie, få sunget en godnatsang.
Når godnatsang, historie osv. er indført og ritualet fungerer godt, så erstattes flasken med en kop mælk i stedet. Det vil sige at bogen der læses, sangen der synges, bamsen hun puttes med osv. er fuldstændig som det plejer at være - mælken får hun også med nu af en kop.
Stille og roligt vil det så være rigtig fint at I starter hendes putteritual med at give hende en godnatgrød og en kop mælk sammen med. Herefter børstes tænder og gøres klar til natten og så puttes hun med godnathistorie, sang og bamse, kærtegn og beroligende ord og kan stille og roligt så sove ude at få mælken lige inden hun skal sove :)
Rigtig meget held og lykke med det projekt!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske